22 Jan, 2025 | 22 Rajab, 1446 AH

Question #: 3355

November 17, 2024

Agar aankh ka operation hua ho aur paani aankh me jaane se doctor ne mana kiya ho to kya wudu kar k masah kiya jaye ya tayamum karenge? Aur jhukne se bhi mana kiya hai to baith Kar sar k ishare se namaz padhna jaiz hai aur kya shifa k baad ye namaz dohrana hoga?

Answer #: 3355

السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
1- اگر آنکھ کا آپریشن ہوا ہو اور پانی آنکھ میں جانے سے ڈاکٹر نے منع کیا ہو تو کیا وضو کر کے مسح کیا جائے یا تیمم کرینگے؟ 
2- اور جھکنے سے بھی منع کیا ہے تو بیٹھ کر سَر کے اشارے سے نماز پڑھنا جائز ہے 
3- اور کیا شفاء کے بعد یہ نماز دہرانا ہو گی ؟
الجواب حامدا ومصلیا
1- صورت مسؤلہ میں وضو کیا جائے گا، تیمم کرنا جائز نہیں ہے، چہرے کے جس حصے کو پانی پہنچانا منع ہے اس حصے پر گیلے ہاتھ سے صرف مسح کرلیا جائے، باقی چہرہ کو پانی سے دھولیا جائے اور اگر مسح بھی نقصان پہنچاتا ہو تو مسح کو بھی چھوڑ دے اور باقی وضو کے اعضا کو دھو لے۔
2- اس عذر کی وجہ سے بیٹھ کر سر کے اشارے سے نماز پڑھنا جائز ہے۔
3- ٹھیک ہوجانے کے بعد اس نماز کو دہرانے (اعادہ ) کی ضرورت نہیں ہے۔
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (1/ 102):
في أعضائه شقاق غسله إن قدر وإلا مسحه وإلا تركه ولو بيده، و لايقدر على الماء تيمم، و لو قطع من المرفق غسل محل القطع.
(قوله: شقاق) هو بالضم. وفي التهذيب قال الليث: هو تشقق الجلد من برد أو غيره في اليدين والوجه: وقال الأصمعي: الشقاق في اليد والرجل من بدن الإنسان والحيوان، وأما الشقوق فهي صدوع في الجبال والأرض. وفي التكملة عن يعقوب: يقال بيد فلان شقوق ولا يقال شقاق؛ لأن الشقاق في الدواب: وهي صدوع في حوافرها وأرساغها مغرب.
(قوله: وإلا تركه) أي وإن لم يمسحه بأن لم يقدر على المسح تركه.
(قوله: ولا يقدر على الماء) أي على استعماله لمانع في اليد الأخرى، ولا يقدر على وضع وجهه ورأسه في الماء".
البحر الرائق شرح كنز الدقائق ومنحة الخالق وتكملة الطوري (1/ 147):
"(قوله: أو لمرض) يعني يجوز التيمم للمرض وأطلقه، و هو مقيد بما ذكره في الكافي من قوله بأن يخاف اشتداد مرضه لو استعمل الماء فعلم أن اليسير منه لايبيح التيمم، و هو قول جمهور العلماء إلا ما حكاه النووي عن بعض المالكية، و هو مردود بأنه رخصة أبيحت للضرورة و دفع الحرج، و هو إنما يتحقق عند خوف الاشتداد و الامتداد و لا فرق عندنا بين أن يشتد بالتحرك كالمبطون أو بالاستعمال كالجدري أو كأن لايجد من يوضئه و لايقدر بنفسه اتفاقًا."
والله اعلم بالصواب
احقرمحمد ابوبکر صدیق غَفَرَاللہُ لَہٗ
دارالافتاء ، معہد الفقیر الاسلامی، جھنگ